Scroot System Skuterów Miejskich

FAQ

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Wszystkie Instrukcja Obsługi Skutera Rejestracja konta Wypożyczenie Skuter Aplikacja Scroot Android Aplikacja Scroot iOS Płatności
INSTRUKCJA OBSŁUGI SKUTERA

Przed rozpoczęciem przygody z Scroot-em bezwarunkowo zapoznaj się z instrukcją obsługi oraz podstawami dotyczącymi bezpieczeństwa użytkowania skutera. Przestrzegaj instrukcji obsługi, zasad bezpieczeństwa jazdy i użytkowania skutera przy każdorazowym jego wypożyczeniu.

Instrukcja do pobrania: POBIERZ

Jakie muszę posiadać uprawnienia, żeby jeździć Skuterami Scroot?

W celu korzystania z usługi wymagamy, abyś posiadał ważne prawo jazdy, co najmniej jednej z poniższych kategorii:

  • A1
  • A2
  • A
  • B, pod warunkiem że posiadasz uprawnienia od co najmniej 3 lat
     
Jakie muszę mieć doświadczenie w prowadzeniu jednośladów żeby korzystać ze Scroot?

Jeżeli nie posiadasz doświadczenia w prowadzeniu jednośladów, a posiadasz prawo jazdy kat. B od co najmniej 3 lat to zalecamy abyś odbył wcześniej co najmniej kilkugodzinne przeszkolenie!!!. W formularzu rejestracyjnym poprosimy Cię o potwierdzenie, że masz doświadczenie w prowadzeniu motorowerów lub motocykli.

Jakie jest kryterium wiekowe korzystania ze Scroot?

Wymagamy, aby nasi Użytkownicy mieli ukończone 21 lat.

Jak mogę zarejestrować się w Scroot?

Możesz to zrobić na stronie www.scroot.pl lub pobrać aplikację na urządzenie z system Android lub IOS i dokonać rejestracji bezpośrednio w aplikacji. Przygotuj dowód osobisty, prawo jazdy oraz kartę płatniczą Visa lub Mastercard.

Czy muszę podać dane karty płatniczej w trakcie rejestracji ?

Nie – dane karty płatniczej, potrzebne są dopiero po zweryfikowaniu Twoich danych przez nasz zespół.

Czy muszę podać dane karty płatniczej żeby wypożyczać Skutery?

Tak, żeby korzystać ze Scroot wymagane jest podpięcie karty płatniczej pod Twoje konto, jak również dokonanie opłaty inicjalnej w wysokości 20 zł za pomocą tej karty.

Czy mogę zarejestrować się w Scroot, podając dane karty płatniczej innej osoby ?

Niestety nie – wymagamy aby karta płatnicza, którą podpinasz do systemu należała do Ciebie.

Gdzie mogę wypożyczyć i zwrócić Skuter?

Skutery możesz wypożyczać i zwracać w „strefach wypożyczeń i zwrotów” . Strefy te są widoczne zarówno dla Użytkowników zalogowanych i niezalogowanych pod adresem www.scroot.pl .

Gdzie mogę jeździć i pauzować wypożyczenie Skutera?

Możesz to robić w ramach strefy poruszania i postojów. Strefa ta dostępna jest zarówno dla Użytkowników zalogowanych i niezalogowanych pod adresem www.scroot.pl .

Czy mogę zarezerwować Skuter przed wypożyczeniem?

Jak najbardziej, możesz to zrobić z 15 minutowym wyprzedzeniem. Nikt w tym czasie nie wypożyczy zarezerwowanego przez Ciebie Skutera.

Czy muszę zarezerwować Skuter, aby go wypożyczyć ?

Nie musisz, rezerwacja jest opcjonalna. Możesz podejść do Skutera i wypożyczyć go od razu, poprzez zeskanowanie QR kodu i przejście bezpośrednio do wypożyczenia danego Skutera.

Na jak długo mogę wypożyczyć Skuter?

Bez wcześniejszego kontaktu z BOK Scroot, maksymalny czas wypożyczenia wynosi 12 godzin.

Jestem przy Skuterze, co dalej?

1.    Jeżeli wcześniej nie dokonałeś rezerwacji to wybierze Skuter którym chcesz jechać . Skuter zidentyfikujesz po numerze bocznym lub numerze rejestracyjnym,
2.    Kliknij polecenie „Wypożycz”,
3.    Odpowiedz na pytania kontrolne,
4.    Kliknij polecenie „Otwórz kufer”,
5.    Załóż kask i przygotuj się do jazdy,
6.    Odpowiedz na pytania kontrolne,
7.    Kliknij polecenie „Jedź”,
8.    Dalej postępuj zgodnie z instrukcją obsługo Skutera, dostępnej na www.scroot.pl.

Skuter jest uszkodzony, co powinienem zrobić?

Koniecznie skontaktuj się z BOK Scroot, nasz zespół pokieruję Cię dalej.

Ile zapłacę za wypożyczenie Skutera?

Koszt wypożyczenia, składa się z opłat za czas jazdy, pokonany dystans oraz czas postoju (pauzy wypożyczenia).
Cena za 1 min: 0,49 zł
Cena za 1km: 0,49 zł
Cena za 1 min postoju: 0,09 zł
 

Ile km mogę przejechać na w pełni zatankowanym Skuterze?

Zasięg Skutera zależy od stylu jazdy kierowcy i wynosi  od 150-200 km.

Jak mogę sprawdzić zasięg Skutera?

Informacja ta jest dostępna z poziomu Aplikacji, po wybraniu konkretnego Skutera.

Jaka jest prędkość maksymalna Skutera?

Jest to 90 km/h, nie mniej zalecamy jazdę z mniejszą prędkością, zwłaszcza Użytkownikom o niewielkim doświadczeniu w prowadzeniu jednośladów.

Gdzie znajdę kluczyki?

Kluczyki znajdują się w kufrze Skutera.

Gdzie znajdę dokumenty Pojazdu?

Dowód rejestracyjny wraz z polisą ubezpieczeniową znajdują się w kufrze Skutera.

Czy jestem zobowiązany do tankowania Skutera?

Nie, Użytkownicy Scroot nie martwią się o tankowanie – za to odpowiedzialny jest nasz zespół.

Czy jestem zobowiązany do zgłaszania uszkodzeń Skutera?

Jak najbardziej, przed jazdą należy dokonać oględzin Skutera i oceny czy można nim rozpocząć jazdę. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z BOK Scroot pod numerem telefonu: +48 728 811 086.

Czy mogę zabrać pasażera?

Tak, Skutery Scroot są dwuosobowe, niemniej pamiętaj o tym, że maksymalne obciążenie Skutera wynosi 150 kg. Pamiętaj również o tym, że minimalne kryterium wiekowe dla pasażerów będących dziećmi to ukończony 12 rok życia.

Czy Skuter wyposażony jest w dwa kaski?

Tak 2 kaski o różnych rozmiarach znajdują się w kufrze Skutera. Rozmiary kasków, są widoczne na nich samych, ale i również z poziomu Aplikacji widać jakie rozmiary dostępne są na wyposażeniu danego Skutera.

Jak dbamy o higienę korzystania z kasków?

W każdym Scroocie-a znajdziesz specjalne czepki pod kask, tak aby użycie kasku było higieniczne. Zawsze zachęcamy do użycia czepku. Jeśli jeździsz często, możesz go użyć wielokrotnie - wziąć ze sobą i skorzystać z niego przy kolejnej jeździe. Czepki uzupełniamy na bieżąco w momencie serwisu skutera (np tankowania).

Co powinienem zrobić, gdy żaden z kasków nie pasuje na moja głowę ?

W takiej sytuacji, bezwzględnie powinieneś zrezygnować z wypożyczenia. Jeżeli zrobisz to do 10 minut od kliknięcia polecenia „Wypożycz” to nie obciążymy Cię żadnym kosztami z tytułu wypożyczenia.

Czy moge używać aplikacji Scroot Android równocześnie z wersją przeglądarkową?

Tak, wszystkie informacje zarównowersji na przeglądarkę i Android np. aktualne Twoje rezerwacje, wypożyczenia są prezentowane w ten sam sposób w oby tych wersjach. Rezerwując skuter z strony www, można włączyć aplikację Scroot Android i ta rezerwacja będzie tam dostępna.  

Czy kod QR do rezerwacja pojazdu może uruchamiać aplikację Scroot Android?

Do momentu opublikowania aplikacji Scroot iOS kody QR otwierają przeglądarkę internetową oraz adres www.scroot.pl w celach rezerwacji. W momencie uruchomienia aplikacji Scroot iOS wszystkie kody QR będą obsługiwane od razu przez aplikacje Scroot Android/iOS. Do tego momentu prosimy dokonywać rezerwacji poprzez przeglądarkę internetową. Po takiej rezerwacji można już korzystać z wszystkich funkcji  bezpośrednio w aplikacji Scroot Android.

Od 10 maja 2017 kody QR naklejone na pojeździe uruchamiają aplikację natywną Android oraz iOS i dokonują rezerwacji skutera bezpośrednio w tych aplikacjach. Jeśli nie posiadasz aplikacji a chcesz sprawnie dokonać rezerwacji skutera będąc w jego pobliżu zainstaluj aplikacje Android badź iOS.

Jak rozwiązać problem z lokalizacją, funkcja „znajdź mnie” aplikacji i śledzenie mapy w trakcie wynajmu nie działa?

System Android posiada swoje zabezpieczenia dotyczące dostępu do lokalizacji. Instalując aplikację wyrażamy zgodę na dostęp do danych lokalizacji urządzenia w chwili korzystania z aplikacji Scroot. Jeśli mimo tego funkcja „znajdź mnie” nie działa w aplikacji należy wykonać następujące kroki:

  1. Włącz lokalizację na urządzeniu
  2. Wejdź na stronę www.scroot.pl z przeglądarki Chrome systemu Android. W momencie zapytania o pozwolenie na pobranie lokalizacji – wyraź zgodę, kliknij Zezwalaj. Ustawienie zostanie zapamiętane zarówno dla przeglądarki jak i aplikacji Scroot Android
  3. Od tego momentu zarówno przeglądarka Chrome jak i aplikacja Scroot Android będą miały dostęp do lokalizacji gdy jest ona włączona na urządzeniu.
  4. W szczególnych wypadkach gdy lokalizacja nie działa będzie wymagane zrestartowanie urządzenia. Jest to związane z błedami niektórych wersji systemu Android.

Więcej szczegółów dotyczących konfiguracji lokalizacji na stronie Googla:

https://support.google.com/chrome/answer/142065?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl  

Pod jakim adresem jest do pobrania aplikacja Scroot dla iOS?

Aplikacja jest dostępna pod adresem: https://itunes.apple.com/pl/app/scroot/id1230404770

Możesz ją także ściągnąć poprzez zeskanowanie kodu QR dostępnego na stronie głównej www.scroot.pl

Czy moge używać aplikacji Scroot iOS równocześnie z wersją przeglądarkową?

Tak, wszystkie informacje zarównowersji na przeglądarkę i iOS np. aktualne Twoje rezerwacje, wypożyczenia są prezentowane w ten sam sposób w oby tych wersjach. Rezerwując skuter z strony www, można włączyć aplikację Scroot iOS i ta rezerwacja będzie tam dostępna.  

Mam problem z aktywacją karty i przelewami. Co zrobić ?

Problemy z aktywacją karty czy tez zasileniem konta poprzez przedpłatę mogą pojawić się na urządzeniach mobilnych - w aplikacji Android bądź iOS, a takżeprzeglądarce telefonu komórkowego. Nie każdy Bank, posiada pełną obsługę procesu zapłaty na urządzeniach mobilnych.

W przypadku wystąpienia błędów zaleca się wykonać aktywację karty/przedpłatę poprzez  przeglądarkę komputera/laptopa.

Akceptowane są wszystkie karty z logo Visa lub MasterCard. Powinieneś mieć odblokowane na niej transakcje internetowe, telefoniczne i korespondencyjne, zapewnić odpowiednią ilość środków oraz ustawić odpowiedni limit ilościowy oraz kwotowy dla tego rodzaju transakcji na Twojej karcie. Pamiętaj, że Twoja karta musi być ważna minimum 31 dni.